Gojibär !






Jesus vad varmt det är !!! jag ligger o steker i bara underkläder ( klaga inte på nu jag ser tjejer bada i bh everyday!!)
Hur som helst , ligger jag o äter mina superdupe goda Gojibär .Bären som ser ut lite som röda russin är sega och goda, JAG ÄR BEROENDE !!! köpte de igår för att de såg goda ut men hade aldrig hört talas om de, när jag googlade lite fick jag fram detta info :


Gojibär  anses vara bland det bästa som man kan äta och är en storsäljare i hälsoaffärer världen över

I Asien talar man om att konsumtion av gojibär kan göra att man:

  • Blir starkare och får mer energi ( dt behövs)
  • Blir mer motståndkraftig mot bakterier, svamp och virus ( skadar aldrig)
  • Ser yngre ut och känner sig yngre ( men gud jaa vem vill inte det? )
  • Får bättre syn ( DT BEHÖVS )
  • Blir bättre i sängen ( jag e redan bra tänk dig om jag blir bättre :P )
  • Sover bättre ( behövs oxå )
  • Ökar sin produktion av vita och röda blodkroppar ( mkt bra )
  • Stressar mindre ( De här bären borde delas ut gratis i sverige !! )
  • Minskar sin oro ( ibland behövs)
  • Får starkare hjärta ( man måste tänka på när man blir äldre )
  • Sänker sitt blodtryck ( alltid haft låg :S )
  • Sänker sitt kolesterolvärde
  • Förbättrar sin blodcirkulation ( Behövs !!!)

Det är mycket rikt på aminosyror, antioxidanter och innehåller 50 gånger så mycket C-vitamin som apelsiner.
4-5 bär fyller dags behovet av c-vitamin för en vuxen människa.
Hela 7 av de 8 aminosyror som bäret innehåller är essentiella, dvs. livsviktiga syror som kroppen inte kan producera själv och därför måste ingå i kosten.
Bäret innehåller Betasitosterol som sänker kolesterolet.
Lutein och zeaxantin som skyddar ögat och gula fläcken mot skadlig uv-strålning. Järn, zink, E-vitamin, B2-vitamin, selen, kalcium och kalium är exempel på andra nyttigheter som finns i gojibär.
 
(källanfrån google)

Detta är det nyttigaste beroende jag har haft i my life !!!


Kommentarer
Postat av: SANDRA -EN BRA BLOGG

svar: åh tack så mycket!! :)

2010-07-13 @ 17:01:40
URL: http://saandraans.blogg.se/
Postat av: SOLINA

OFC! :D

vilken söt BH ♥

2010-07-13 @ 18:11:58
URL: http://ssolin.blogg.se/
Postat av: alejandra

HAHA AA visst verkar den rolig, vi kan gå tillsammans. o juste såg din bild me poliser o allt. katastrooof i rinkeby :S ska inte komma dit på ett tag. :O

pussssss

2010-07-13 @ 20:36:29
URL: http://giraldo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0